lauantai 27. huhtikuuta 2013

Kankaan kudonnan alkeet

Tähän olen siis viime aikoina vapaa-aikaani käyttänyt - olen opetellut kutomaan kangaspuilla, niinkuin ihan oikeasti. Olen joskus kauan kauan sitten kutonut pätkän pellavakangasta, mutta silloin tarvitsi vain heitellä sukkulaan puolelta toiselle. Nyt tarkoitus on opetella koko kutomisjuttu loimien luomisesta erilaisiin sidoksiin. Aloitin toki sillä helpoimmalla, eli poppanaliinan kutomisella, sillä kankaan kutominen on sen verran hitaampaa, että olisin voinut kyllästyä koko hommaan jo ihan alkumetreillä.....


Ja työ aloitettiin loimen luomisella 


Jossain vaiheessa mietittiin myös mallia poppanalle - tosin itse päätin mallin vasta kutomisen yhteydessä



Tästä sitä sitten aloitettiin ensimmäinen alusta saakka tehty poppanaliina (joita olen ihan oikeasti aina inhonnut)

 

Ja tässä poppanaa on jo muutama sentti tehtynäkin.... en edelleenkään ymmärrä, miksi valitsin noin synkän ja ruman värin (näyttää kuvassa nätimmältä kuin luonnossa)


Ja tähän tietysti pyrin sitten, kun olen oppia saanut tarpeeksi - eli kudon itse pellavakangasta (ainakin yhden paidallisen verran) sekä hamekangasta



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti